بسیج محور سازندگی - بسیج
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 49383

  بازدید امروز : 3

  بازدید دیروز : 2

بسیج

 
آنکه مغلوب غفلت شود، دلش می میرد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: اسماعیل آرمیون ::: جمعه 88/8/29::: ساعت 11:10 عصر

بسیج محور سازندگی

 امروز بسیج عناصر مومن و فداکار ،‌علاوه بر دفاع مسلحانه از کشور و انقلاب ،‌باید سازندگی کشور رانیز هدف دیگر خود قرار دهد . امروز،  روزی است که همه نیروها باید همه سرمایه های علمی ،‌فکری ، تخصصی ،‌تجربی، مادی و معنوی خود را همچون بسیجیان میدان جنگ ،‌پشت سر دولت به میدان سازندگی وارد کنند ؛ دولت به شکل بسیجی عمل کرده و نیروهای کار آمد بسیجی را به حضور در میدان سازندگی تشویق کند و با برنامه ریزی جامع ، جایگاه هر قشر و هر فردی را در جهاد بازسازی کشور معین کند ، و آحاد مردم نیز با ترجیح مصلحت سازندگی بر مصالح شخصی ،‌فداکارانه در این میدان مجاهدت کنند .

 

در دوران سازندگی ،‌اگر دولت بتواند مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی هشت ساله و نیز مشکلات تحمیل شده از سوی دشمنان خارجی رابر طرف ساخته و نظام اسلامی را پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی ملت بسازد – که به خواست خدا و دعای حضرت ولی ا...الاعظم (اروحنا الفداه ) خواهند توانست – بزرگترین ضربه بر استکبار جهانی وارد خواهد آمد که همواره می خواسته نظام اسلامی را ناتوان از اداره ی صحیح و کامل کشور معرفی کند و به همین منظور هم جنگ و دیگر مشکلات را بر کشور ما تحمیل می کرده است . پس ، پیروزی شما ملت رشید در امر بازسازی ، به معنای ناکامی استکبار و پیروزی انقلاب است ، و این مقصود جز با همکاری صمیمانه و همه جانبه مردم و صبر و عزم انقلابی آنان ممکن نیست . لذا به همان اندازه که دشمن بر جدایی میان قشرهای مردم و بالخصوص میان مردم و مسئولان اصرار می ورزد ، ملت باید بر همکاری و همدلی میان قشرهای مردم و بالخصوص میان دولت و ملت اصرار داشته باشند و با هوشیاری تمام ،‌القائات موذیانه دشمنان را شناخته ، در جهت مقابل آن حرکت کنند .

 

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در گردهمایی سراسری فرماندهان بسیج(سال 1368)  

 

در حقیقت بسیج می تواند در میدان سازندگی محور باشد وهم در میدان علم ، مقدم بر دیگران قرار گیرد . بسیج در همه جای کشور حضور دارد . در همه فعالیتها می تواند پیشرو باشد ، و روحیه بسیجی را نشان دهد و باید هم همین طور باشد . خیلی ها می خواستند بعد از تمام شدن جنگ ، چنین وانمود کنند که بسیج تمام شد . این ،‌یک تلقین شیطانی بود ، که شاید دستهای دشمن هم در آن بی تاثیر نبود . اما من عرض می کنم که بسیج تمام شدنی نیست . بسیج باید روز به روز توسعه پیدا کند و قوی شود . روحیه بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود ،‌تا این کشور بتواند بار سنگینی را که بر دوش دارد – که همان بار هدایت الهی و سعادت انسانها ست – به سر منزل برساند . لذا بسیج تمام شدنی نیست .

 

 

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان بسیج (سال 1371)